Yoga și beneficiile ei în Scleroza Multiplă

Yoga și beneficiile ei în Scleroza Multiplă

Beneficiile Yoga pot fi experimentate în doar câteva minute de practică. Persoana ce experimentează ar trebui să se simtă întotdeauna mai bine după ce a practicat Yoga decât atunci când a început sesiune.

Întrebări frecvete!

  1. Yoga poate fi practicată de persoanele diagnosticate cu Scleroza Multiplă?

Da! Yoga poate fi integrată în programul de recuperare.

  1.  Practicarea de Yoga este prea dificilă?

Nu! Yoga nu este dificil de practicat mai ales datorită utilizării exercițiilor de respirație. Fiecare corp este diferit  din punct de vederea al formei, rezistenței, flexibilității, mobilității, înălțimii, greutății, tensiunii, nivelului de energie și abilitate – în orice moment. Yoga este o practică, flexibilă care poate fi modificată pentru a se potrivi tuturor acestor variabile.

        3. Este importantă Yoga pentru partenerii de sprijin ai persoanleor cu Scleroză Multiplă?

Da! Partenerii de sprijin ai persoanelor cu Scleoză Multiplă pot beneficia foarte mult de practicarea Yoga. Este important timpul acordat pentru a-și îngriji propriul corp și a practica strategii de reducere a stresului și relaxare. Deci, sunt toate foarte importante și pentru partenerii de sprijin. Consolidarea și învățarea alinierii adecvate pot ajuta atunci când se acordă asistență cuiva cu Scleroză Multiplă, indiferent dacă asistența implică activități de îngrijire practică sau treburi casnice. Practica împreună poate fi distractivă și vă oferă partenerului de sprijin o mai bună conștientizare a nevoilor și abilităților celuilalt. În plus, mai multe ipostaze vă pot fi accesibile cu ajutorul partenerului de asistență.

         4. Există beneficii ca rezultat al practicării Yoga?

Cercetările empirice actuale au furnizat un număr mare de dovezi care ilustrează beneficiile și rezultatele pozitive asociate cu practica Yoga în rândul persoanelor cu Scleroza Multilpă, incluzând depresie redusă, scăderea durerii, reducerea oboselii, creșterea capacității pulmonare, îmbunătățirea funcției vezicii urinare, forța și flexibilitatea îmbunătățite niveluri mai scăzute de stres, îmbunătățirea calității vieții și a mușchilor.

Articol de Andrada Romanița Cimpoacă, kinetoterapeut

shares