Terapia fizică a planșeului pelvin în recuperare incontinenței urinare la persoanele cu Scleroză Multiplă

Terapia fizică a planșeului pelvin în recuperare incontinenței urinare la persoanele cu Scleroză Multiplă

În kinetoterapie există, din fericire, câteva tipuri de terapii ce pot fi prescrise de terapeuții fizici care pot ajuta la îmbunătățirea controlului vezicii urinare prin consolidarea forței în planșeul pelvin.

Aceste pot cuprinde exerciții care vor stimula mușchii pelvieni pentru a construi puterea și controlul asupra vezicii urinare. Sunt exerciții destinate să treacă de la mai ușor la mai dificil, pornind cu exerciții simple la care se vor adăuga  numai după ce primele au putut fi realizate și bine înțelese.

Terapii eficiente in stimularea muschilor pelvini:

1. Terapia TENS – acestă terapie poate fi realizată prin fixarea de electrozi la nivel suprapubic.

Se poate combina eficient cu exercițiile din kinetoterpie specifice muschilor planșeului pelvin, cu un impact major asupra incontinenței urinare.

 

2.Terpia fizică se realizează cu ajutorul unor exerciții specifice zonei afectate, cu precădere musculaturii abdominale și mai ales a muschilor din micul bazin, muschi care alcătuiesc acest planșeu al pelvisului.

Aceste exerciții au ca rezultat îmbunătățirea semnificativă în urinarea de urgentă, asupra frecvenței urinării și a incontinenței.

Rezultatele obținute consolidează beneficiul exercițiilor pentru întărirea musculaturii podelei pelvine la femeile cu vezică hiperactivă în Scleroza Multiplă și demonstrează potențialul acțiunii atunci când este asociat cu electroterapia.

Desigur cele mai îmbucurătoare rezultate sau obținut ca urmare a îmbunătățirii calității vieții persoanelor cu Scleroză Multiplă.

3. Terapia Kegel – exercițiile Kegel pot preveni sau controla incontinența urinară și alte probleme ale planseului pelvin.Mulți factori vă pot slăbi mușchii planșeului pelvin, inclusiv sarcina, nașterea, intervenția chirurgicală, îmbătrânirea, excesul de constipație sau tusea cronică și supraponderabilitatea.

Pot fi benefice exercițiile Kegel în urmatoarele cazuri:

  • există scurge câteva picături de urină în timp ce strănut, râde sau tuse (incontinență la stres);
  • apare un impuls puternic și brusc de a urina chiar înainte de a pierde o cantitate mare de urină (incontinență urinară);
  • există scaun cu scurgere (incontinență fecală).

Pot fi mai putin utile în cazul în care:

  • femeile care au scurgeri severe de urină atunci când strănut, tuse sau râd;
  • femeile care scurg în mod neașteptat cantități mici de urină din cauza unei vezici pline (incontinență de revărsare).

Articol scris de Andrada Romanița Cimpoacă- Kinetoterapeut

shares