Scala fatigabilității

Scala fatigabilității

Scorul se calculează astfel:
Se aduna punctele pentru fiecare întrebare dupa modelul de mai jos:

1.Oboseala antrenament fizic = ITEMI 4+6+7+10+13+14+17+20+21
SCOR 0-36
2.Oboseala cognitive = ITEMI 1+2+3+5+11+12+15+16+18+19
SCOR 0-40
3. Oboseala psihică = ITEMI 8+9
SCOR 0-8

Kinetoterapeutul va încerca cu ajutorul acestei scale să determine gradul de oboseală cu care pacientul se confruntă și va adopta programul cel mai eficient.
Astfel, daca oboseala este de tip antrenament fizic, terapeutul vă concepe un program de recuperare în care
paientul nu vă executa de exerciții solicitante, cu folosirea de greutăți, ci un program ce va avea la bază exerciții de stretching cu efect în diminuarea durerilor musculare, spasticitate, se construiește flexibilitatea și îmbunătățirea posturii .
Exercițiile de stretching se realizeză ținînd cont de câteva regului de bază pe care terapeutul le va explica pacientului astfel încăt tehnicile să fie bine înțelese și respectate. Odată însușite, pacientul le va putea exersa și acasă, fără a întâmpina probleme.
Este important să se realizeze exercițiile cât mai relaxat, respirația să fie controlată prin inspir și expir.
Dacă apare durerea, ea trebuie să fie ușoară sau moderată, nu se lucrază dacă durerea intensă. Poziția de stretching trebuie menținută între 15- 30 secunde, în funcție de zona lucrată.
Cand ați terminat exercițiile, de fiecare dată lasați temperatura corpului, respirația și ritmul cardiac să revină la normal.
Cel mai important lucru NU EXAGERAȚI


Articol de Andrada Romanița Cimpoacă- Kientoterapeut

shares