Lipsa mișcării in detrimentul sănătății

Lipsa mișcării in detrimentul sănătății

Un nou studiu, publicat recent în BMJ Neurology și condus de King’s College din Londra, a examinat modul în care s- au schimbat nivelurile de activitate la participanții studiului cu distrofie musculară și alte miopatii ereditare. Eșantionul a inclus persoane cu o gamă largă de abilități fizice, de la independente la cei cu mobilitate asistată, inclusiv 41 de persoane în scaun cu rotile, care sunt adesea subreprezentați în cercetare. Cu toate acestea, autorii studiului spun că descoperirile sunt relevante pentru adulții cu diverse abilități fizice, deoarece mulți oameni și-au pierdut rutina zilnică obișnuită de-a iesi din casă în timpul pandemiei.

Sarah Roberts-Lewis, conducătorul studiului și kinetoterapeut-ul neurologic de la King’s College din Londra, au spus; „Chiar și persoanele care nu fac mult exercițiu fizic au fost afectate de inactivitatea din ultimul an. În timpul pandemiei COVID-19, studiul nostru a detectat o oră în minus pe zi de inactivitate la adulții cu dizabilități motorii, dar și la cei făra boli neuromusculare. Lipsa mișcării este în detrimentul sănătății. Reducerea activității fizice  poate fi deosebit de dăunătoare pentru cei cu afecțiuni neuromusculare, alte dizabilități sau vârstă înaintată. „

 Pe baza constatărilor noastre, sugerăm oamenilor să își miște corpul timp de 5 minute în fiecare oră în timpul zilei. În plus, incercați ca timp de 30 minute în fiecare zi să facețio activitate suplimentară ușoară, cum ar fi exerciții de yoga sau cîteva exerciții simple de kinetoterapie.

Ghidurile Organizației Mondiale a Sănătății, menționează că ”fiecare mișcare contează”; acestea oferind sugestii despre activități ușoare și eficiente pentru toate persoanele. Modificările simple pot ajuta la revenirea stării fizice în timpul și după restricțiile impuse in timpul pandemiei.

Articolul integral îl puteți citi aici: https://medicalxpress.com/news/2021-03-body-minutes-hour-counteract-lockdown.html

Adaptare articol, Simona Tănase.

 

shares