Pilates- evaluat ca un instrument potențial de reabilitare în Scleroza Multiplă

Pilates- evaluat ca un instrument potențial de reabilitare în Scleroza Multiplă

Pilates a fost evaluat ca un instrument potențial de reabilitare.

Studiul a analizat o serie de abordări prin intermediul programelor de reabilitare privind beneficiile Pilates în mai multe condiții, inclusiv la oamenii diagnosticați cu Scleroza Multiplă. Revizuirea realizată în urma abordării unui program de recuperarea cu elemente Pilates, a constatat îmbunătățiri semnificative ale durerii, dizabilității, echilibrului și mișcării. În urma studiilor realizate Pilates a demonstrat eficiența ca instrument de reabilitare atât pentru Scleroza Multiplă, cât și pentru o serie de alte condiții.

Pilates este, de asemenea, eficient și fezabil pentru persoanele cu Scleroză Multiplă care utilizează scaune cu rotile. Un studiu a constatat că ar putea îmbunătăți stabilitatea și postura șezutului și ar putea reduce durerile de spate și umeri. Persoanele cu Scleroză Multiplă care au luat parte la studiu au descris, de asemenea, beneficii psihologice și sociale.

În Pilates, se învață mișcarea corectă, cu mușchii potriviți, prin întindere la momentul potrivit. Acest lucru ajută la prevenirea oboselii (un simptom extrem de frecvent), deoarece nu sunt folosiți mai mulți mușchi decât este necesar. Și, dacă nervii nu trimit mesajul unui mușchi, puteți lucra în continuare mușchii din jur zonei afectate. Sunt uimitoare senzațiile și modul în care se ajunge la întărirea mușchilor, alții decât cei care nu funcționează corect.

Durerea este un alt simptom comun pe care Pilates îl gestionează bine. Durerea poate include dureri musculare cauzate de mișcări necorespunzătoare sau dureri neuropatice, care rezultă din deteriorarea fibrelor nervoase în sine.

Pacienții cu Scleroză Multiplă împărtășesc din exepreința lor și susțin că durerea neuropatică crește în timpul activității aerobice de încălzire. Dar, Pilates minimizează această durere, permițându-le pur și simplu să fiu prezenți și să-și simtă corpul prin acțiuni complexe care necesită o concentrare intensă. Această concentrare distrage atenția de la durere.

Toate exercițiile și activitățile ar trebui să fie o „provocare”, dar niciodată o „luptă”!

Articol de Andrada Romanița Cimpoacă. kinetoterapeut