10 moduri de a scăpa de alimentele procesate

10 moduri de a scăpa de alimentele procesate

Sharing is caring!

Alimentele procesate reprezintă orice produs alimentar care a fost conservat, gătit, congelat, pasteurizat sau ambalat.

Vă puteți bucura de multe alimente procesate, inclusiv conserve de legume, fructe congelate și produse lactate pasteurizate, ca parte a unei diete sănătoase. Cu toate acestea, unele articole foarte procesate sunt încărcate cu sare, zahăr, aditivi și conservanți, care vă pot dăuna sănătății.

Reducerea aportului de alimente foarte procesate este una dintre cele mai eficiente modalități de a vă îmbunătăți sănătatea și de a îmbunătăți calitatea dietei.

De fapt, atunci când oamenii îmi cer sfaturi nutriționale, reducerea alimentelor procesate este unul dintre primele lucruri pe care le recomand.

Iată 10 strategii simple, durabile și realiste pentru a vă ajuta să consumați mai puține alimente procesate.

1. Păstrați la îndemână gustări sănătoase
Dacă ai timp scurt, să iei o gustare ambalată la ieșire pe ușă poate fi tentant.

Unele dintre gustările sanatoase includ fructe proaspete, nuci amestecate, edamame și legume cu hummus.

Dacă aveți timp suplimentar, puteți prepara și câteva gustări simple în avans. Ouă fierte , pui de curcan, chipsuri de casă și ovăz peste noapte sunt câteva delicii grozave pe care le poți biciui repede și le poți păstra la îndemână pentru mai târziu.

2. Schimbați cerealele rafinate pentru cerealele integrale
Una dintre cele mai simple modalități de a reduce consumul de alimente procesate este să începeți să le comercializați pentru alimente întregi mai sănătoase.

În special, puteți schimba produsele rafinate, cum ar fi paste albe, orez, pâine și tortilla, pentru alternative cu cereale integrale, cum ar fi orezul brun și pastele cu cereale integrale, pâine și tortillas.

Nu numai că cerealele integrale sunt mai bogate în substanțe nutritive importante, cum ar fi fibrele, dar s-a dovedit că protejează și împotriva unor afecțiuni precum bolile de inimă, diabetul și anumite tipuri de cancer.

3. Fii creativ în bucătărie
Dacă vă simțiți aventuros, dați alimentelor procesate preferate o poftă sănătoasă, recreându-le în bucătăria dvs. Acest lucru vă oferă un control complet asupra a ceea ce puneți pe farfurie în timp ce vă permite să experimentați cu ingrediente noi și interesante.

De exemplu, puteți face chipsuri de legume aruncând felii de cartof, dovlecei, nap sau morcov cu un pic de ulei de măsline și sare, apoi coaceți-le până când sunt crocante.

4. Bea mai multă apă
Băuturile zaharoase, cum ar fi sifonul, ceaiul dulce, sucul de fructe și băuturile pentru sportivi sunt bogate în zahăr și calorii, dar sărace în nutrienți esențiali.

Tranzacționarea treptată a acestor băuturi pentru apă pe parcursul zilei este o modalitate excelentă de a reduce consumul de alimente procesate și de a îmbunătăți calitatea generală a dietei.

Apa minerală sau aromată sunt două opțiuni excelente dacă apa simplă nu este băutura ta preferată. Alternativ, puteți încerca să infuzați apă cu fructe proaspete sau ierburi pentru un plus de aromă.

5. Încercați pregătirea meselor pe o perioadă mai lungă
Pregătirea meselor în loturi mari o dată sau de două ori pe săptămână vă asigură că aveți o mulțime de mese nutritive pregătite în frigider, chiar și atunci când sunteți prea ocupat pentru a găti.

Pentru a începe, alegeți câteva rețete de făcut în fiecare săptămână și rezervați un anumit timp pentru a vă pregăti mesele.

6. Mănâncă mai multe legume
Când pregătiți mesele acasă, includeți cel puțin o porție de legume pentru a crește aportul de alimente sănătoase, neprelucrate.

Acest lucru poate fi la fel de ușor ca adăugarea de spanac la ouăle dvs. amestecate, sosirea broccoli pentru o garnitură simplă sau aruncarea morcovilor sau a conopidei în supe sau ciorbe.

Legumele sunt foarte nutritive și sunt surse excelente de fibre, ceea ce vă face să vă simțiți plin între mese pentru a vă ajuta să vă reduceți pofta de mâncare și să reduceți pofta2Sursă de încredere, 3Sursă de încredere).

7. Schimbați rutina de cumpărături
Este mult mai ușor să vă limitați aportul de alimente procesate atunci când nu aveți la îndemână.

Data viitoare când mergeți la magazin alimentar, umpleți-vă coșul cu ingrediente sănătoase, minim procesate, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale și leguminoase .

Puteți încerca, de asemenea, să nu vă duceți în perimetrul magazinului unde se găsesc de obicei gustări procesate și junk food.

Asigurați-vă că citiți etichetele produselor alimentare preferate atunci când faceți cumpărături. Ori de câte ori este posibil, îndepărtați-vă de alimentele cu mult sodiu, grăsimi trans sau zahăr adăugat.

8. Încercați câteva schimburi simple de alimente
Există nenumărate trucuri sănătoase pentru multe produse procesate. Iată câteva exemple:

Schimbați cerealele zaharoase pentru micul dejun cu un bol de fulgi de ovăz cu fructe proaspete.
Puneți-vă propriul popcorn pe aragaz în locul popcornului cu microunde.
Bateți o vinaigretă de casă cu ulei de măsline și oțet pentru a stropi peste salate în locul pansamentelor procesate.
Faceți un amestec de nuci, semințe și fructe uscate pentru o alternativă sănătoasă la soiurile cumpărate din magazin.
Completați salatele cu nuci sau semințe în loc de crutoane.

9. Mănâncă carne mai puțin procesată
Carnea procesată, cum ar fi slănina, cârnații,  hot-dog-urile, sunt asociate cu mai multe dezavantaje și chiar clasificate ca fiind cancerigene de către Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului.

Veți fi bucuroși să auziți că există o mulțime de modalități ușoare de a reduce carnea procesată.

Pentru început, puteți pur și simplu schimba aceste alimente cu soiuri de carne mai puțin procesate, cum ar fi pui sau curcan proaspăt, pește proaspăat. De asemenea, puteți să vă faceți un sandwich, inclusiv salată de ton, piept de pui sau ouă fierte.

Alternativ, puteți mânca mai multe proteine ​​vegetale, cum ar fi fasole, linte, tofu, năut.

10. Efectuați modificări încet
Nu este nevoie să eliminați complet alimentele procesate din dietă dintr-o dată.

De fapt, modificarea lentă este adesea mai eficientă și mai durabilă pe termen lung. Unele cercetări sugerează că modificările minore ale stilului de viață ajută la formarea unor obiceiuri de lungă durată și fac acțiunile care inițial sunt dificile mult mai ușoare în timp.

În fiecare săptămână, încercați să experimentați una sau două dintre strategiile enumerate mai sus, apoi implementați treptat mai multe.

Rețineți că vă puteți bucura în continuare de a lua masa sau de a mânca alimente procesate cu multă moderație ca parte a unei diete sănătoase și echilibrate .

Un articol de Simona Tanase

Cititi mai multe aici