Meditația,tehnică Yoga utilizată în Scleroza Multiplă

Meditația,tehnică Yoga utilizată în Scleroza Multiplă

Recent, un număr tot mai mare de indivizi s-au orientat către terapiile minte-corp – un regim specific de exerciții fizice, inclusiv yoga, mediere, tehnici de relaxare, respirare, imagini vizuale, hipnoterapie și biofeedback – pentru a gestiona simptomele Sclerozei Multiple.

De exemplu, există cercetători care au efectuat un sondaj la 1110 pacienți cu Scleroză Multiplă. 32% au raportat atât beneficii psihologice, cât și fizice foarte bine percepute la utilizarea modalităților minte-corp, cum ar fi yoga, meditația, tehnicile de relaxare și respirația. Într-un alt studiu, s-au adunat date de la 11.600 de indivizi cu Scleroză Multiplă și au constatat că 57,1% din eșantionul care a răspuns a folosit cel puțin o formă de medicină complementară și alternativă (CAM), citând o preferință generală pentru terapii alternative minte-corp . În mod similar, Esmond și Long au examinat utilizarea a șase modalități CAM-minte-corp pentru gestionarea simptomelor Sclerozei Multiple adică: 

  • reflexologie
  • masaj;
  • yoga;
  • relaxare;
  • meditație;
  • acupunctură;
  • aromoterapie.

Meditația îți liniștește mintea și îți calmează gândurile – observă-le fără să fii distras de ele!

Mulți oameni încorporează meditația în practica lor de yoga. Pozițiile fizice ale yoga vă pregătesc corpul să stea liniștit pentru meditație. Poziția nu este necesară, totuși. De asemenea, mai ales în cazul persoanelor cu Sceroză Multiplă, se poate medita culcat.

Nu există o singură modalitate corectă de a medita. S-ar putea ca persoanlele care vor să practice Yoga să o facă deja, dar fără să a o numi meditație. Mersul pe jos poate fi o practică de meditație. Tricotatul, grădinăritul, observarea păsărilor pe fereastră sau orice altă activitate care vă determină să vă concentrați atenția poate fi meditativ.

Meditațiile ghidate ajuta la concentrare și la posibilitatea relaxării corpului. Repetarea unei fraze sau sunete, concentrarea privirii asupra unui obiect – cum ar fi o lumânare – sau respirația lentă și intenționată sunt toate modalități diferite de a concentra concentrarea în timpul meditației.

Beneficiile meditației abordează multe dintre problemele cu care se confruntă persoanele diagnosticate cu Scleroză Multiplă. Un studiu de cercetare publicat în 2011 care a examinat efectele meditației asupra durerii și calității vieții în Scleroza Multiplă a constatat că participanții la grupul de meditație au arătat o îmbunătățire semnificativă a scorurilor durerii și a scorurilor pentru sănătatea fizică generală, sănătatea mintală, vitalitatea și rolul fizic.

Rezultatele au arătat că 84% dintre participanții la acest studiu au folosit cel puțin una dintre aceste terapii pentru a-și gestiona simptomele Sclerozei Multiple în ultimul an. Cele mai menționate beneficii ale acestor modalități minte-corp includ relaxare sporită, durere redusă, spasme reduse, echilibru îmbunătățit, somn îmbunătățit și sentiment sporit de bunăstare.

Articol de Andrada Romanița Cimpoacă, kinetoterapeut